تغییر مالکیت و تغییرات در نوع خدمات وبسایت مشاهده اطلاعیه

بزودی info@p30script.com تایم کاری : شنبه تا چهارشنبه رشت، تختی

نحوه کرک کردن و تکنیک های آن

نحوه کرک کردن همواره یکی از چالش های افراد در زمان نصب و استفاده از نرم افزار های لایسنس دار می باشد. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش نموده است تا نحوه کرک کردن و تکنیک های آن را آموزش دهد.

 

آشنایی با نحوه کرک کردن نرم افزارها:

نحوه کرک کردن روشی است که به وسیله آن شما می توانید از تمام امکانات یک برنامه استفاده نمایید. به عبارت دیگر زمانیکه شرکتی برنامه ای را ساخته و آن را به فروش می رساند، قطعا در نسخه های رایگان آن محدودیت هایی را درج نموده است که افراد به استفاده از نسخه های پولی ترغیب شوند. با کرک کردن در واقع شما محدودیت های مذکور را حذف نموده و می توانید از نرم افزار خود استفاده نمایید

 

نحوه کرک نمودن برنامه:

بعضي از كرك ها به شكل آيكون خود نرم افزار ميباشد روش كار اين نوع كرك اينگونه است كه ما بعد از اينكه نرم افزار مورد نظرمان را نصب كرديم بايد كركي را كه آيكون آن هم اسم و هم شكل آيكون اجرائي نرم افزار ميباشد را copy و در شاخه اي كه نرم افزار نصب شده است paste نماييم در اينگونه مواقع شما پيغامي را دريافت مينماييد كه بايد گزينه yes را كليك نماييد تا آيكون كرك شما جايگزين (Overwrite) آيكون اصلي شود .
اين نكته را هم ياد آور شویم كه اگر به همراه فايل كرك (exe.) فايلهاي با پسوند dll. يا ini. يا dat. وجود داشت شما آنها را نيز بايد كپي كرده و در شاخه نصب نرم افزار paste نماييد .
در مورد اين نوع كرك بايد ذكر كنم كه حتما” در هنگام كرك كردن بايد نرم افزار مورد نظر بسته باشد يعني در حال اجرا نباشد و الا پيغام خطا دريافت مينماييد .

نوع دوم:

يك نوع ديگر كرك وجود دارد كه به KeyGen يا KeyMaker معروف هستند كه روش آن با روش قبلي متفاوت است . اين نوع كرك براي ساختن سريال به كار ميرود , روش كار آن هم به اين صورت است كه شما با وارد كردن يك اسم يا شماره و در برخي موارد ايميل در فيلد مشخص كرك و فشار دادن دكمه مربوط به آن يك كد جديد دريافت ميكنيد كه معمولا” با وارد كردن آن در قسمت منو و در بخشي با عنوان Register يا Enter Code يا Registeration يا چيزي توي همين مايه ها برنامه فعال و كامل ميشود.
در بعضي از موارد در همين بخش Registeration كه در بالا گفتم يك كد وجود دارد كه شما بايد آن را در كرك (KeyMaker) وارد نماييد تا KeyMaker كد يا سريال راه انداز را براي شما بسازد .

نوع سوم:

نوع ديگر كرك ها به Patch يا Patcher معروف هستند , در اين نوع كرك ها معمولا” دكمه اي با نام Choose يا Browse يا Patch و يا چيزي ديگري با همين معني وجود دارد كه با فشار دادن آن بايد آدرس آيكون يا فايلي از نرم افزار كه خود كرك مشخص كرده را در پوشه ای که نرم افزار مورد نظرتان نصب شده است را بهش بدهيد تا نرم افزار را بصورت کامل تبديل کند

بعضي مواقع وقتي ما يك كرك را دانلود مينماييم بعد از باز كردن آن متوجه يك فايل Notepade به همراه چند فايل ديگر ميشويم .در اين صورت شما بايد فايل Notepad درون كرك را باز كرده و سريال مورد نظر را در بخش Register نرم افزار وارد نماييم .

مژدهی

131 مطلب منتشر شده

کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر(نرم افزار) که 4 سال است در زمینه ترجمه انواع متون تخصصی، انجام پروژه و پایان نامه و همچنین نگارش مقالات داخلی و خارجی در حوزه IT ، مهندسی کامپیوتر و مدیریت فعالیت دارم. با توجه به علاقه ای که به بحث سئو و بهینه سایت داشتم حدود 2 سال است که به صورت جدی بر روی مقالات این گرایش متمرکز شده ام/

درباره این مطلب نظر دهید !