تغییر مالکیت و تغییرات در نوع خدمات وبسایت مشاهده اطلاعیه

بزودی info@p30script.com تایم کاری : شنبه تا چهارشنبه رشت، تختی

فروشگاه ساز اینترنتی و مقایسه برترین ها

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص فروشگاه ساز اینترنتی و مقایه آنها بپردازیم. تیم پی سی اسکریپت به معرفی و مقایسه رایج ترین فروشگاه ساز ها خواهد پرداخت تا بتواند انتخاب بین CMS های فعلی را برایتان سهل نماید.

برای راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی ملزوماتی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها برنامه‌ای است که بتواند محتوای فروشگاه اعم از محصولات، سفارش‌ها و مشتریان را مدیریت کند. در حال حاضر سیستم‌های مدیریت محتوای فروشگاهی بسیاری وجود دارند که راه‌اندازی و کاربری فروشگاه را بسیار آسان می‌کنند.

 

پرستاشاپ یک سیستم منحصرا فروشگاهی است که در سال ۲۰۰۷ گسترش یافته‌است. اگرچه محتوای یک وبسایت مهم‌ترین نقش در سئو سایت را دارد اما ساختار سیستم مدیریت محتوا نیز می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. پرستاشاپ سئوی قابل قبولی دارد و در صورتی که محتوا با رعایت استانداردهای موتورهای جستجو در وبسایت وارد شود، می‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت.

باید در نظر داشت که اکثر ماژول‌های پرستاشاپ با پرداخت هزینه قابل تهیه می‌باشند.

 

پن کارت یا open cart یکی دیگر از بهترین سیستم‌های ساخت فروشگاه اینترنتی (E-commerce CMS) است که به صورت متن باز و رایگان در دسترس قرار گرفته است. با استفاده از اپن کارت می‌توانید فروشگاه خود را ایجاد کرده و با افزودن محصولات به فروش محصول توسط درگاه‌های پرداخت اینترنتی ایرانی، نقد و بررسی محصولات و مطالعه دقیق روی فروش و رفتار کاربران بپردازید. سپس به کمک همین داده‌ها مطالعاتی روی آن انجام داده و با بررسی و بهینه سازی نقاط ضعف و قوت نیز فروش خود را بیشتر کنید.

 

ویژگی‌های پرستاشاپ به عنوان فروشگاه ساز:

– ایجاد حساب کاربری و سیستم مدیریت مشتریان قدرتمند

– روش‌های پرداخت متنوع

– محصولات و دسته‌بندی‌های نامحدود

– مقایسه محصولات

– محلی‌سازی و اعمال مالیات

– تجزیه و تحلیل و گزارش آمارها

– بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو

و …

 

ویژگی‌های اپن‌کارت:

– استفاده از چند زبان و چند واحد پولی

– بررسی محصولات و امتیازدهی

– بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو

– تعییر اندازه خودکار تصاویر

– نرخ مالیات چندگانه

– محصولات مرتبط

– محاسبه وزن و هزینه حمل و نقل

– سیستم کوپن تخفیف

 

مقایسه پرستاشاپ و ووکامرس به عنوان فروشگاه ساز:

  • انعطاف پذیری: ووکامرس به پشتوانه اعتبار وردپرس که پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوای وب در جهان است درصد بیشتری از فروشگاه‌های اینترنتی را در اختیار خود دارد. از همین رو گسترش‌دهندگان بسیاری نیز در حال فعالیت بر روی این سیستم و افزونه‌های آن می‌باشند. افزونه‌های بسیار زیادی برای ووکامرس گسترش یافته‌است که تقریباً تمامی نیازهای یک فروشگاه اینترنتی را برطرف می‌کنند و در طرف دیگر اگرچه پرستاشاپ نیز ماژول‌های بسیاری را به کاربران خود ارائه کرده است اما در برابر افزونه‌های وردپرس و ووکامرس این تعداد آنچنان چشمگیر نیست. به عنوان نمونه افزونه‌های رایگانی که برای بهبود سئوی ووکامرس ایجاد شده اند علاوه بر اینکه اکثراً رایگان می‌باشند، بسیار بیشتر از ماژول‌های سئوی پرستاشاپ می‌باشند که اکثراً نیز پولی‌اند.
  • تنوع پوسته: ظاهر وبسایت بسیار مهم است و کاربرپسند بودن ظاهر یک فروشگاه اینترنتی، تأثیر بسزایی در افزایش فروش محصولات و خدمات خواهد داشت. نسبت به پرستاشاپ قالب‌های رایگان و پولی بیشتری برای ووکامرس طراحی شده است. این مورد با کمی جستجو برای قالب‌ هر دو سیستم در اینترنت قابل مشاهده است.

 

سخن آخر:

نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید این است که سیستم‌های مدیریت محتوای فروشگاه ساز با توجه به این که منابع بالاتری نسبت به سایر سیستم‌ها نیاز دارند به هاست قدرتمندتری نیز احتیاج دارند.

هر سه سیستم کارآمد و مناسب می‌باشند. سلیقه شما در انتخاب سیستم مدیریت محتوا ممکن است با توجه به ظاهر سیستم و نوع کارکرد آن متفاوت باشد. اما با توجه به ویژگی‌های ذکر شده توصیه ما به شما استفاده از افزونه ووکامرس سیستم وردپرس می‌باشد. پشتیبانی قدرتمند مجموعه وردپرس از این فروشگاه ساز باعث می‌شود که با خیال راحت فروشگاهتان را مدیریت کرده و در صورت بروز مشکل منابع بسیاری برای رفع آن وجود دارد.

مژدهی

131 مطلب منتشر شده

کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر(نرم افزار) که 4 سال است در زمینه ترجمه انواع متون تخصصی، انجام پروژه و پایان نامه و همچنین نگارش مقالات داخلی و خارجی در حوزه IT ، مهندسی کامپیوتر و مدیریت فعالیت دارم. با توجه به علاقه ای که به بحث سئو و بهینه سایت داشتم حدود 2 سال است که به صورت جدی بر روی مقالات این گرایش متمرکز شده ام/

درباره این مطلب نظر دهید !