تغییر مالکیت و تغییرات در نوع خدمات وبسایت مشاهده اطلاعیه

بزودی info@p30script.com تایم کاری : شنبه تا چهارشنبه رشت، تختی

سئو و ویژگی های یک پست خوب – بخش 4

آیا بروز نمودن و پست گذاشتن متناوب در یک سایت می تواند سایت را در رتبه خوب قرار دهد ؟
چه پستی برای موتور های جست و جو می تواند مهم باشد ؟
ویژگی پست خوب چیست ؟
چگونه سایت خود را در زمره ی سایت های خوب قرار دهیم ؟
و …..
سوالات بالا و سوالات دیگر از این قبیل ذهن اکثر وب لاگ نویسان و صاحبان کسب و کار های اینترنتی را به خود مشغول نموده است. لذا در این نوشتار سعی نموده ایم نکات مهمی که می تواند خوانایی یک نوشته را افزایش دهد برایتان به زبانی ساده لیست نماییم.

1- عنوان پست و عنوان متا:

فرق این دو مورد چیست ؟ عنوان پست ، عنوانی است که بازدیدکنندگان سایت شما مشاهده می کنند اما عنوان متا ، عنوانی است که به وسیله آن مفهوم مطلب به موتور های جست و جو شناسانده می شود. برای داشتن یک مطلب خوب از لحاظ سئو توضیح مناسب برای هر دو فاکتور مهم می باشد.

2- حتما در عنوان پست از کلمه کلیدی مناسب استفاده نمایید:

توجه نمایید به عنوان اولین قدم در ایندکس شدن مطلب شما توسط موتور های جست و جو گر ، عنوان مطلب شما واکشی می شود. پس سعی کنید حتما از کلمه کلیدی مناسب در عنوان مطلب استفاده نمایید.

3- کلمات کلیدی را در متن تکرار کنید :

برای شناساندن مفهوم متن به موتور جست و جو ، استفاده از کلمات کلیدی و تکرار آنها مهم است. اما آیا تکرار زیاد این کلمات مفید است ؟ در پاسخ باید بگوییم خیر !
چگالی تکرار کلمات کلیدی در متن باید بین 2 تا 5 درصد کلمات کل متن باشد. چنانچه این میزان زیاد باشد قطعا سایت شما از نظر گوگل به دلیل فریب، نمره منفی دریافت می کند و ممکن است در لیست سیاه نیز سایت شما را قرار دهد. پیشنهاد می شود به صورت منطقی از کلمات کلیدی در زیرعنوان ها جهت افزایش خوانایی استفاده نمایید.

4- استفاده از کلمات کلیدی مرتبط :

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی کانونی و یا Latent semantic analysis از دیگر روش هایی است که می توانید برای بهبود سئوی سایت خود از ان استفاده نمایید. الگوریتم های گوگل هر روزه در حال بروز رسانی و تغییر می باشد. در آخرین آپدیت الگوریتم گوگل ، امکان درک معنایی متون نیز برای خزنده های تحت وب فعال شد . در این راستا خزنده های گوگل با استفاده از دیکشنری های معنایی ، معناهایی نزدیک به کلمات کلیدی شما را لیست می نمایند و چنانچه از این موارد در متن خود استفاده نموده باشید، به سایت شما نمره مثبت می دهند.

5- meta description

توضیح متای پست از دیگر موارد مهم برای موتور هاس جست و جو می باشد. اگر نوشته شما هیچ کدام از موارد ذکر شده را رعایت نکرده است ، هم اکنون لازم است توضیحات متا حتما برای پست خود تعریف نمایید. با این ویژگی شما قادر خواهید بود با یک توضیح مختصر ولی مفید محتوای پست را به گوگل معرفی نمایید. پیشنهاد می شود در توضیحات متا حتما از کلمات کلیدی استفاد ه نمایید.

6- لینک داخلی برای پست های خود قرار دهید:

سعی نمایید چنانچه دو پست شما از لحاظ مفهومی به یکدیگر نزدیک می باشند از لینک داخلی برای ارتباط آنها استفاده نمایید. لینک داخلی به خزنده های موتور جست و جو کمک می کند تا سایت شما در زمره سایت های یکپارچه قرار دهند و خوانایی مطالب افزایش یابد. با این روش نیز امکان واکشی در زمان جست و جوی کاربر بیشتر خواهد بود.

7- بک لینک ها و معرفی سایت شما در سایت های دیگر :

می توان از این روش به عنوان سومین مهمترین عامل برای ایندکس مطالب یاد کرد. در این روش افراد با لینکهای خارجی وارد سایت شما می شوند و برای گوگل آی پی های متفاوت که وارد سایت شده اند ، مهم است. هر اندازه میزان این بک لینک ها بیشتر باشد به این معنا است که سایت از جامعیت بیش تر برخوردار است. این مورد را در نظر داشته باشید که بعضا سایت هایی وجود دارند که بازدید غیر واقعی به سایت شما روانه می کنند. چنانچه ربات های گوگل متوجه این مورد شوند قطعا سایت شما را در بلک لیست خود قرار می دهند.

8- استفاده از متن جایگزین عکس :

در بخش سوم آموزش های سئو توضیح داده شد که تصاویر برای ربات های گوگل مهم می باشند.
سعی نمایید از متن جایگزین تصاویر استفاده نمایید تا در زمان هایی که به هر دلیلی عکس یک نوشته لود نشد ، متن جایگزین آن نمایش داده شود. در این حالت بدیهی است که استفاده از کلمات کلیدی در نام یک عکس تا چه اندازه می تواند مهم باشد.

 

نتیجه گیری:

 

نوشتن خود کار دشواری است. تولید محتوای مفید و ارزشمند بسیار با اهمیت است و موتور های جست و جو نیز این اهمیت را به خوبی درک نموده اند. قانون های کلی تعریف شده است که می توان با استفاده از آنها ارزش یک مقاله را بالا برد. تعریف درست کلمه کلیدی ، استفاده در مکان مناسب از این کلمات، تبلیغ سایت به دیگران و … از جمله مواردی می باشند که می تواند به شما کمک کند. اما آنچه از نکات ذکر شده مهم تر می باشد میزان خلاق بودن و تولید نمودن محتوای کاربر پسند است که این مهم به دست نخواهد آمد مگر با شناخت بازار ، رقبا و کاربران.

مژدهی

131 مطلب منتشر شده

کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر(نرم افزار) که 4 سال است در زمینه ترجمه انواع متون تخصصی، انجام پروژه و پایان نامه و همچنین نگارش مقالات داخلی و خارجی در حوزه IT ، مهندسی کامپیوتر و مدیریت فعالیت دارم. با توجه به علاقه ای که به بحث سئو و بهینه سایت داشتم حدود 2 سال است که به صورت جدی بر روی مقالات این گرایش متمرکز شده ام/

درباره این مطلب نظر دهید !