تغییر مالکیت و تغییرات در نوع خدمات وبسایت مشاهده اطلاعیه

بزودی info@p30script.com تایم کاری : شنبه تا چهارشنبه رشت، تختی

ویژگی جدید گوگل با تغییر قوانین Nofollow

دو ویژگی جدید گوگل با تغییر قوانین Nofollow

در پی تغییرات قوانین لینک های nofollow ، که در مقاله “آیا لینک های no follow واقعا برای افزایش رتبه سایت و سئو مناسب هستند؟” عنوان شده بود، گوگل دو ویژگی جدید را به عملکرد خود اضافه نمود:

 

  • rel=sponsored به لینکی نسبت داده می شود که با هدف تبلیغات یا موارد مشابه در صفحه ایجاد شده است.
  • rel=ugcبه لینکی نسبت داده می شود که در محتواهای تولید شده توسط کاربران مانند کامنت ها و پست های فروم ایجاد شده است.

 

دو قانون فوق این مفهوم را می رسانند که ممکن است دو لینک ذکر شده، دیگر همانند قبل توسط گوگل نادیده گرفته نشوند و برای رتبه بندی مفید واقع شوند. در گذشته گوگل در این خصوص توضیحات زیر را ارائه می نمود:

از آنجا که وجود لینک ها برای موتور های جستجو بسیار اهمیت دارند و موجب درک و فهم موضوع سایت و همچنین ارتباط آنها با سایر وب سایت ها می شوند، لذا تشخیص نوع تبلیغاتی از سایر لینک ها مهم می باشد. وجه به تمام لینک های یک محتوا به ما کمک می کند تا الگوهای غیر طبیعی لینک سازی را شناسایی کنیم. با استفاده از مدل hint (مدل جدید گوگل برای ارزیابی لینک های Nofollow) ما دیگر هیچ اطلاعاتی را از دست نخواهیم داد و در عین حال به صاحبین سایت ها اجازه می دهیم که در ارزشگذاری لینک ها از مدل های متنوعی استفاده کنند.

 

متخصصان سئو مطلع باشند که :

تا حد ممکن از لینک های تبلیغاتی پرهیز نمایند زیرا موجب پنالتی شدن دامنه می شود. گوگل ترجیح می دهد که شما از اتریبیوت sponsored استفاده کنید، اما در عین حال Nofollow هم گزینه بدی نیست.

در نظر داشته باشید که گوگل افراد را ملزم به تغییر رویه nofollow نمی نماید بلکه هنوز این گزینه از رده خارج نشده است. با این حال گوگل پیشنهاد می کند که در صورت لزوم به جای nofollow در لینک های تبلیغاتی از sponsored استفاده نمایید.

اتریبیوت های sponsored و ugc به عنوان راهنمای گوگل مورد استفاده قرار خواهند گرفت. کارکرد Nofollow نیز ازین پس به عنوان راهنما است، به عبارتی گوگل ممکن است که از آن در رتبه بندی استفاده کند.

افرادی که صرفا به اتربیوت nofollow بسنده می کنند بهتر است که از این پس در صورت امکان به استفاده از یکی از اتربیوت های جدید تغییر رویه دهند

 

 

مژدهی

131 مطلب منتشر شده

کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر(نرم افزار) که 4 سال است در زمینه ترجمه انواع متون تخصصی، انجام پروژه و پایان نامه و همچنین نگارش مقالات داخلی و خارجی در حوزه IT ، مهندسی کامپیوتر و مدیریت فعالیت دارم. با توجه به علاقه ای که به بحث سئو و بهینه سایت داشتم حدود 2 سال است که به صورت جدی بر روی مقالات این گرایش متمرکز شده ام/

درباره این مطلب نظر دهید !
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...