تغییر مالکیت و تغییرات در نوع خدمات وبسایت مشاهده اطلاعیه

بزودی info@p30script.com تایم کاری : شنبه تا چهارشنبه رشت، تختی

مشکل امنیتی جدید واتس اپ تنها با یک تماس

اخیرا خبر مشکل امنیتی واتس اپ همه جا پخش شده است. این مشکل از طریق یک تماس تلفنی و بدون حتی پاسخ به آن سبب بروز مشکلات امنیتی برای کاربران می شود. در ادامه همراه ما باشید.

به تازگی شبکه اجتماعی واتس اپ مشکل جدی را در پیام رسان خود افشا کرده است. این مشکل به هکر ها اجازه می دهد تا با برقراری یک تماس تلفنی با کاربران بدافزارهای جاسوسی خود را روی گوشی آن ها نصب کنند. توجه داشته باشید که بدون پاسخ به این تماس ها هم امکان این آسیب پذیری وجود دارد. طی گزارش های منتشر شده، دلیل شکل گیری این باگ آسیب پذیر بودن سرریز بافر در تابع VOIP واتس اپ است.

 

WhatsApp spyware / مشکل امنیتی واتس اپ

 

در واقع در این پروسه، هکر با کاربر مورد نظر تماس تلفنی برقرار می کند و بسته SRTP را به تلفن همراه شخص ارسال می کند تا بتواند از نقص حافظه موجود در پروتکل VOIP واتس اپ برای تزریق نرم افزارهای جاسوسی و کنترل دستگاه استفاده کند. به عبارت دیگر، هکر ها برای دزدیدن حساب کاربری و دسترسی به مکالمات شما تنها به شماره تلفن کاربر نیاز دارند و اینگونه می توانند از اطلاعات کاربر سو استفاده کنند.

در طی بروز چنین ماجرایی این مشکل به تیم واتس اپ گزارش داده شده و بلافاصله پس از آن، واتس اپ این نقص را با ارائه آپدیت جدید برای گوشی های اندرویدی و آیفون رفع کرد. از این رو اگر از نسخه قدیمی این اپلیکیشن پیام رسان استفاده می کنید، بهتر است هر چه سریع تر آن را به نسخه جدید بروز رسانی کنید تا با چنین مشکلی برخورد نکنید.

فاطمه

24 مطلب منتشر شده

مهندس کامپیوتر، فعال در زمینه تولید محتوا به صورت حرفه ای و تمام وقت. تولید محتوا و نگارش یکی از سرگرمی‌ها و دغدغه من است که سعی می کنم آن را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنم.

درباره این مطلب نظر دهید !